Кутија поверења је постављена у холу школе са јасним упутством о начину коришћења (у прилогу 1). Психолог и педагог у сарадњи са неким члановима Тима последњег петка у месецу ,,отварају“ Кутију поверења. Уколико је пријава насиља, реагујемо на адекватан начин, испитујемо ситуацију и предузимамо одговарајуће мере.Током ове школске године није било пријава насиља. Уколико ученици постављају одређена питања везана за вршњачке сукобе, комуникацију, психолог и педагог одговоре истакну на огласну таблу (у прилогу 2, пр.одговора на питање)
Прилог 1: Упуство о намени Кутије поверења
УЧЕНИЦИ, РОДИТЕЉИ,
КУТИЈА ПОВЕРЕЊА НАМЕЊЕНА ЈЕ АНОНИМНОЈ ПРИЈАВИ ОБЛИКА НАСИЉА У ШКОЛИ, КАО И ПРЕДЛОЗИМА ЗА РЕШАВАЊЕ НАСИЛНИХ СИТУАЦИЈА.
ЧЛАНОВИ ТИМА ЗА ЗАШТИТУ УЧЕНИКА ОД НАСИЉА, ВРШЊАЧКОГ ТИМА, ПСИХОЛОГ И ПЕДАГОГ ПОСЛЕДЊЕГ ПЕТКА У МЕСЕЦУ ЧИТАЋЕ ЗАПАЖАЊА И ПРЕДЛОГЕ И ПОМАГАТИ У РЕШАВАЊУ ПРОБЛЕМА.
МОЛИМО ВАС ДА ПРИ ПРИЈАВИ НАСИЉА НАВЕДЕТЕ РАЗРЕД/ОДЕЉЕЊЕ КАКО БИ ПРЕДУЗЕЛИ КОНКРЕТНИЈЕ МЕРЕ И ИНФОРМИСАЛИ ВАС О РЕШАВАЊУ ПРОБЛЕМА.
ХВАЛА НА САРАДЊИ!
ТИМ ЗА ЗАШТИТУ УЧЕНИКА ОД ДИСКРИМИНАЦИЈЕ, НАСИЉА, ЗЛОСТАВЉАЊА И ЗАНЕМАРИВАЊА
………………………………………………………………………………………………………………….
Прилог бр. 2 Питање: Коме у школи да се обратим када имам проблем са вршњацима (некад ме гурају, некад вређају, а понекад као да ми прете)?
Сваком запосленом у школи: одељењском старешини, наставницима, наставницима који дежурају, психологу, педагогу, члановима Тима за заштиту ученика од насиља. Имена и бројеви телефона чланова Тима за заштиту ученика истакнути су на огласним таблама у холу школе и у школском дворишту. Нпр. одељењски старешина ће ти помоћи када те други ученици гурају, шутирају, вређају, исмејавају, игноришу, шаљу узнемиравајуће поруке СМС-ом, ММС-ом…, а када ти неко прети, уцењује, обрати се психологу, педагогу, а они ће консултовати и чланове Тима за заштиту ученика од насиља. Код одређених конфликата могу ти помоћи и чланови Вршњачког тима ( ученици VII и VIII разреда). Никада немој да трпиш ниједан облик насиља. Важно је да увек обавестиш и родитеље о сукобима и проблемима у школи.